Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του προγράμματος «Αξιολόγηση Σωματικής Διάπλασης, Διατροφικών Συνηθειών και Σωματικής Δραστηριότητας Μαθητών» για το σχολικό έτος 2015-16, κατά το οποίο συμμετείχαν 36.208 μαθητές, από 632 σχολεία της Ελλάδας (εκ των οποίων 622 σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), τα ποσοστά υπέρβαρου και παχυσαρκίας στα παιδιά παραμένουν ιδιαιτέρως υψηλά. Συγκεκριμένα, το 21,1% και το 8,3% των Ελλήνων μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογήθηκαν ως υπέρβαροι και παχύσαρκοι, αντιστοίχως, ενώ η παχυσαρκία ήταν πιο συχνή στα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια (8,6% έναντι 7,9%). Οι περιφέρειες της χώρας με τα υψηλότερα ποσοστά υπέρβαρων παιδιών (νηπιαγωγείου και δημοτικού), ήταν αυτές του Βόρειου Αιγαίου (49,6%), των Ιονίων Νήσων (34,6%), και της Κρήτης (32,1%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στις περιφέρειες της Αττικής, και της Δυτικής Ελλάδας με 24,8% και 26,5%, αντίστοιχα.
Αναφορικά με τις συνήθειες σωματικής δραστηριότητας, παρατηρήθηκε ότι οι μαθητέςπρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, υιοθετούν έναν καθιστικό τρόπο ζωής, καθώς ένα ποσοστό40,7% των μαθητών εμφάνισαν μη ικανοποιητικό επίπεδο σωματικής δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, τα κορίτσια παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας σε σχέση με τα συνομήλικα αγόρια, έχοντας μη ικανοποιητικό επίπεδο σε ποσοστό 44,1% έναντι 37,8% του αντίστοιχου των αγοριών.
Ιδιαιτέρως ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, καθώς μόλις το 34% των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας εμφανίζουν μια ικανοποιητική προσκόλληση στη Μεσογειακή δίαιτα κατά το σχολικό έτος 2015-16. Τα αγόρια δε, φαίνεται να έχουν σημαντικά χαμηλότερο βαθμό υιοθέτησης της Μεσογειακής δίαιτας από ότι τα κορίτσια (71,6 και 61,6% αντίστοιχα).
Οι Περιφέρειες της χώρας των οποίων οι μαθητές των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών τους, απέχουν σε υψηλότερο βαθμό από το πρότυπο της Μεσογειακής δίαιτας είναι: του Βορείου Αιγαίου (66,2%), της Κεντρικής Μακεδονίας (61,2%), της Κρήτης (60,5%) και των νησιών του Νοτίου Αιγαίου (60,2%).
Παρακάτω παρουσιάζονται τα περιγραφικά αποτελέσματα ανά νομό, των μετρήσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά την διάρκεια του τέταρτου έτους εφαρμογής του προγράμματος αξιολόγησης, στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τα χαρακτηριστικά των μαθητών που αξιολογήθηκαν ήταν:
2) Φυσική Κατάσταση(παλίνδρομο τεστ αντοχής 20μ, άλμα σε μήκος χωρίς φορά, αναδιπλώσεις σε 30 δευτερόλεπτα, παλίνδρομο τεστ ταχύτητας 10Χ5 μέτρα, δίπλωση από καθιστή θέση με τεντωμένα γόνατα),
* Για τους νομούς που δεν εμφανίζονται αποτελέσματα (Νομός Λασιθιού και Νομός Σάμου), δεν πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα Αξιολόγησης του ΕΥΖΗΝ στα σχολεία.
Στοιχεία Αξιολόγησης Μαθητών ανά Νομό κατά το σχολικό έτος 2015-2016